Bel ons 085 023 9043

De Nieuwe Zorg Thuis is bereikbaar van 08:30 uur tot 17:00 uur (Lokaal Tarief)

zoeken
Lettertype: A A A

Oeps... foutje!! (Wij doen meer dan alleen het huishouden 😉)

Afbeelding: oeps foutje foto1
Hulp van de ROVA
Op donderdag 4 januari j.l. om 09.00 uur, de eerste keer in het nieuwe jaar, kom ik bij de cliënte thuis en word zoals altijd hartelijk ontvangen. We wensen elkaar een gelukkig en gezond nieuwjaar en maken even een kort praatje over de stand van zaken en hoe de cliënte het nieuwe jaar is ingegaan.
Daarna start ik met mijn werkzaamheden... het bed verschonen, het uitsoppen van de keuken, de douche en het toilet. En terwijl ik in de woonkamer aan het stoffen ben, maakt mevrouw een kopje thee voor ons. Tijdens het theedrinken vraagt mevrouw of ik, na het drinken van mijn thee, het plastic even weg wil gooien in de ondergrondse container aangezien ze daar aan het straten zijn en mevrouw er zelf niet zo goed bij kan. "Natuurlijk wil ik dat", zeg ik en een paar minuten later vertrek ik met de zak, het pasje van de container en haar sleutels richting de container.
 
Je voelt hem al aankomen... Ik open met het pasje de container en gooi de zak erin en sluit de klep. Op dat moment bedenk ik me.. waar heb ik de sleutels eigenlijk gelaten?! Lichtelijk in paniek begin ik te zoeken en loop een aantal keer de route, maar geen sleutels. Met lood in mijn schoenen bel ik bij mevrouw aan die de deur open doet. Ze vraagt me direct waarom ik de deur niet zelf open deed. Ik vertel mijn verhaal en hoe rot ik me voel en mevrouw adviseert mij heel kalm de ROVA te bellen, dus zo gezegd zo gedaan.
 
Een last valt van me af als de meneer aan de telefoon vertelt dat ze dit minstens 3x per week meemaken en dat ze iemand langs zullen sturen om de container open te maken zodat ik de sleutels eruit kan halen. Voorwaarde is wel dat ik help alle rotzooi er weer in te gooien. Nouja dat moet dan maar, dat was wel het minste wat ik kan doen. Rond 13.00 uur zou de beste man komen, maar goed om 13.00 uur staat de volgende cliënt gepland, dus ook dat moet ik even regelen. Gelukkig kunnen ze er om lachen en is het geen probleem dat ik later kom.
Om 13.00 uur sta ik weer bij de bewuste container en komt de vrachtwagen van de ROVA aangereden. De man stapt uit en begint meteen te lachen. De man begint met het ophijsen van de container en legt deze op zijn kant zodat hij opengemaakt kan worden. Er ligt al aardig wat plastic in en het moet bovenop liggen, dus ik duik maar de container in om te beginnen met graven. Na een minuut of 10 hebben we de sleutels. Wat een opluchting... niet alleen voor mij, maar ook voor mevrouw die ondertussen ook is komen kijken. Nadat we alles weer in hebben gepakt en de container weer op zijn plek staat, neem ik blij en opgelucht afscheid van mevrouw.
 
Ik kan weer door naar de volgende cliënt, maar dit gebeurt mij dus NOOIT meer!! Hoe ik het heb gehad weet ik nog steeds niet, maar we kunnen er tegenwoordig aardig om lachen samen als ik weer eens iets moet weggooien.